Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

8. Предстоящим же нам' у пристанища не малое время, толь сверьш собран народ и дивый бяше и чуждахуся, ни­ же к нам), ниже к себе нам приходити попущаху- о’бач^ немалым временем навыкоша друголюбного сообщения, об­ хождения о нами, начаша нецыи входили на судно учыте­ ля; учытель же всяким! благопрыятством и любовию при­ влек,аше к себе, дабы угоднее возмюгл к ним! начали про­ поведь, обаче, егда нача учили я отставиль нечестивыя ку­ миры, не в сладость бяше им, но горким воздыханием!1 ответствоваху: «Не буди нам сееже отринули сего кумира, толикою древностию отец и праотец наших почитаемаго. Аще же и высокое повеление царьское великаго Государя нашего есть вама кумири и чтилища каша разоряли, обаче молим вас, наложите дань на сего, яко во дни своя Ермак на год взимаше три рубля; ныне же умножим и чотыри по вся годы даяти, толико оставете сие повеление». — Учи­ тель же воздохну ответствоваше через толковника: «Горе вам, яко толико вас сатана ослепи безумием, что благо­ дать, туне даемую вам, отмещите, погибель же вечную роду всему ценою приобрести возжделесте. Не ули сатана досе­ ле удоволи себе погибелию душь отец и праотец ваших, егда толиким1и древними леты пренебрегли спасения ваше­ го и оставлены бысте погибшая тварь. Ныне же Господь призре на вас, и содержаяй в руце своей сердце Царево, понуди сего были вам спасителем!, положи бо на сердце его не дани сия мерзския и бестудныя, но спасения душь ваших искать. И нама не буди се, безумие взимать погибел- ную цену душь ваших, сия четыры рубля; души же ваши толикия драгости, яко кровию всея твари Творца и Гос­ пода нашего искупленны попускать погибели вечной не хо- щу». Толиким бо учением просвещены, начаху усумнева- тися и ревность по нечестии и зловерии и нача умалятися. 9. Времени же мало мимошедшу, учителю всегдашним! 'учением понуждающу, начаху колебатися в своем! твердом нечестии, прислаша ко учителю от среды своея искусней­ ших старейшин в совет, како и какими статии приступить имеют к благочестию, яже толь безумия исполненна явиша- ся, яко достойны бяху всеми сим посмеятися миру. Начаша же сие послание свое: «Повинуемся ныне (рече) указу и повелению Государеву. Такожде, рече учителю, и твоего не отметаем учения, но толико молим вас: первое, не отри- 1 Этим словом кончается та часть рукописи, которая писала, как определяет Майков, южно-русским почерком XVIII в. Осталь­ ная часть рукописи писана великорусским почерком того же времени..

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2