Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
8. Предстоящим же нам' у пристанища не малое время, толь сверьш собран народ и дивый бяше и чуждахуся, ни же к нам), ниже к себе нам приходити попущаху- о’бач^ немалым временем навыкоша друголюбного сообщения, об хождения о нами, начаша нецыи входили на судно учыте ля; учытель же всяким! благопрыятством и любовию при влек,аше к себе, дабы угоднее возмюгл к ним! начали про поведь, обаче, егда нача учили я отставиль нечестивыя ку миры, не в сладость бяше им, но горким воздыханием!1 ответствоваху: «Не буди нам сееже отринули сего кумира, толикою древностию отец и праотец наших почитаемаго. Аще же и высокое повеление царьское великаго Государя нашего есть вама кумири и чтилища каша разоряли, обаче молим вас, наложите дань на сего, яко во дни своя Ермак на год взимаше три рубля; ныне же умножим и чотыри по вся годы даяти, толико оставете сие повеление». — Учи тель же воздохну ответствоваше через толковника: «Горе вам, яко толико вас сатана ослепи безумием, что благо дать, туне даемую вам, отмещите, погибель же вечную роду всему ценою приобрести возжделесте. Не ули сатана досе ле удоволи себе погибелию душь отец и праотец ваших, егда толиким1и древними леты пренебрегли спасения ваше го и оставлены бысте погибшая тварь. Ныне же Господь призре на вас, и содержаяй в руце своей сердце Царево, понуди сего были вам спасителем!, положи бо на сердце его не дани сия мерзския и бестудныя, но спасения душь ваших искать. И нама не буди се, безумие взимать погибел- ную цену душь ваших, сия четыры рубля; души же ваши толикия драгости, яко кровию всея твари Творца и Гос пода нашего искупленны попускать погибели вечной не хо- щу». Толиким бо учением просвещены, начаху усумнева- тися и ревность по нечестии и зловерии и нача умалятися. 9. Времени же мало мимошедшу, учителю всегдашним! 'учением понуждающу, начаху колебатися в своем! твердом нечестии, прислаша ко учителю от среды своея искусней ших старейшин в совет, како и какими статии приступить имеют к благочестию, яже толь безумия исполненна явиша- ся, яко достойны бяху всеми сим посмеятися миру. Начаша же сие послание свое: «Повинуемся ныне (рече) указу и повелению Государеву. Такожде, рече учителю, и твоего не отметаем учения, но толико молим вас: первое, не отри- 1 Этим словом кончается та часть рукописи, которая писала, как определяет Майков, южно-русским почерком XVIII в. Осталь ная часть рукописи писана великорусским почерком того же времени..
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2