Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
ры нашея и от древле почытаемого намы помощника разо рить сокрушить, но всуе трудистеся: зд е вси главы наша положим, сего же с ’творити вам не попустим». — И абие все единодушно от’идоста в скверное чтилище кумира. 5. Кумир ж е сей изсечен бе из древа, одеян одеждою зеленою, злообразное лице белым! железом обложено, на главе его лисица черная положена; чтилище все, наипаче ж е седалище сего украшенно сукном червленным!; постав лен же высочае прочыих; иныи ж е нижае около предсто ять меншие кумиры, их же глаголють быти служителей настоящего кумира. Иных же утварей, кафтанов, белок и прочыих пред ним полагаемо бысть много, его ж е злооб- раэие написася подробну в лицех со всим его знамением поставляем, но каково страшилище сие бесовское.1 6. Бездушная шкарад такового себе избра служытеля прежде воспоминаемого Нахрыча Евплаева, иже злообра- жен, чер|н, горб на персех и на плещех имеющ. Обаче толь тепл скверного своего бяше любитель кумира, яко неот ступно прбываше у сего. Моление ж е его чудесно. Глас тонце испущаше, никакова наречыя не знамецующ, но як штад телец рыкая, последи ж е мизканием некаким оконче- ваше, и тако пребывая в чтилищи своем многократно в день той безстудное, а паче безумное сие твораше моление. 7. Не толико ж е он сам, но и весь народ, тамо собран ный, зело почитаху сего сквернаго истукана, зане прослав- ляху сего паче истуканов древнейшаго, и отсюду немалую сему причитоваху похвалу, яко во дни Ермака, егда поко ры Сибер под область росийскую (из него же)2 ни3 нала гаемый Ярмакову повелению даяху (дани)4 наследием отец и праотец своих; сей Нахрач державец бяше сего кумира, и отсюду паче иных ск;удников, бедствующих единоравных другов своих изобилием и богатством превознесеся, зане толико бяше сей нечестивый во всей Остяцкой стране по читаемый, яко Обские и прочыих проток шайтанчики, си есть служытелие кумиров, прохождаху к сему державцу кумира и дарами умюляху, да в их селения отпустить. Егда ж е удоволять дарами и отпустит им, тогда оны в своих жылищах тщатся скверным приношением жертв в скудости нолзоватися. 1 В рукописи против этого § на полях есть заметка: «Се же не лей, иже в главе 6, но в главе (3)Г», § 10. 2 Зачеркнуто, а над строкой вписано «и от того же идола». 3 В рукописи зачеркнуто. 4 В рукописи вписано над строкой.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2