Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

веце мнят быть блаженство; сих убо изгнания ради, оста- вившых же идолопоклонников в познание истиннаго Госпо­ да и в едино собрание верных присовокупления восприять путь свой. 2. Наченше убо благополучие путь свой з Тоболска юня 12 тихим плаванием, достигохом в трох днех селения ос­ тяцкого, юрт нарыцаемых Бурейковы, их же некиих ради прежде прешедшыми временами не бысть проповеди Еван­ гелской и своем доселе пребывати1 (оставиша)2 в злове- рыи. Прежде же пришествия учытеля упреди сатана при- дитечи своими рабы антыхрыетовыми злочестия и буесло- вия Махометановы учытели. Абыз бо некий прежде ни- сколико дней упреди нозе благовествующого, мниться быть яко дух бесовскии толь скоро носимый поспеши тамо и к своему тако весь народ преклони злочестию, яко не толи­ ко внимати учению проповеды Евангелской, но ниже гласа о сем слышати хотяху. Егда же понуждашеся проповеди учытель благовествования своего испустить глас, тако бя­ ху яко аспиды глухия затыкающе ушеса своя и в едину совокупишася юрту, ни сами от юрты исхождаху, ниже к себе ввийти кому от нашых попущаху. 3. Многажды же учытель о сем трудися посланными своими понудити я изыйти ку проповеди Евангелской, оба­ че ничтоже успе. Язык бо лстив, орудие дияволокое, преж­ де воспоминаемый Абыз поостры их ярость и возбуди на убийство, яко воскочыша толикою яроетию и посланныя начаша первии убийством прогоните и язвити, тоже устре- мишася же и на самый дощаник, от него сам изыйдый к ним проповеды учытель и воздвигше руци своя, тихо мир­ но моляше я престати от неповиннаго убийства; обаче дер­ зости и крове исполенныи руце их не престаша язвить "и язвиша от нашых единого в главу и ногу стрелами, також- де и другого добронравного юношу келейника его, Павла нарыцаемаго, сквозе стрела в плещы его пронзе; такожде из пищали единому руды пробиша, тогда все от нашых праздны руцы имеюще убегоша у дощаник, самого оставл- ше на брегу проповеди учителя; обаче ослепленный яро­ стию народ не устыдися святителского лица, ни противо себе буращася, но некто от них началствующйй, названием Уршанко, из пищали удари на самого проповеди учителя и улучы прамо чрево: всем убо дивитися, но бысть се како 1 В рукописи исправлено на «пребываше». 2 В рукописи вычеркнуто позднее.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2