Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

же толико погибающаго народа непрестанно возбуждаше печале, и скорбми сими продолжыша не малое время про- тивоборущияся, яко уже усомневатися и унывати. Близ бе время, и мняшеся быти трудолюбное тщание (сею)1 увенчать печалию обнощ всю трудихомся, ничесо же яхом); но сей, его же судбы бездна мно-га, име ж е весть судбами спасати род человеческий, нечаянным благополучием увенча труд благовествующего учытеля. В день 17 марта, в он же случыся праздновать Алексея человека Божого, проповеды же учытель малое свое собра­ ние верных новопросвещенных же крещением введше в церков по-учы благочестию и удостой причаститися тайн Божественных; печален же бе, яко толикаго под’емшаго труда своего мало желаемых видяше благополучия; но ско­ ро Вышняго правление облегчы печаль сию. Исходящи убо из церкви, нечаянно (Тахтанская)2 волость вящше двух сот человек, прытекоста к дверем' церковным', и падше пред ли- цем проповеды учытеля моляху крещения, тогда толико на- ченше сему желаемому радоватися благополучию. Другия благопрыятнейшая прыйдоша видения, яко тыи прежде вос­ поминаемые четыры столпы нечестия, зле ревнители и про- тивоборцы преклонишася к благочестию. Десница бо Гос­ подня окамененную сердца сих злобу, ярость искорени и водрузи тамо милость и смиренномудрие, яко единомыслен- не з прочыйми приемше проповедника учение повинушася божественному наставлению з премногим убо торжествен­ ным благодарением! восприемше сих, поучы я, и яко в сво­ ем) зловерии бяху зле ревнители, тако последи усердный благочестия явишася подражатели. Мнсзи бо с оными кре- стишася вящше четыриста душ от разных волостей, в осталния же селения пославши священников для крещения жен и чад сих и прочыих оотавльшихся. Проповеди же учытель оставил зде правителей и учытелей благочестия ново просвещенному народу, сам возвратися з Пелиму, за­ не время належащое поспешат и паки в Остяцкую страну 13. Правящу ж е путь сей непразден, но селениями их вагулицкими проходя, таяжде проповеди учения не престая сеяти и мног плод прынесе Церкви Божой, ей ж е многих крещением просвещенных и усыновленных преда. Получи- ша же тамо нецыи исцеления, наипаче в юртах, нарыцае- мых Чорных, иде же бе (невеста)3 (дванадесятолетная д е ­ 1 Вычеркнуто. 2 На полях против этого слова написано «Шантальская». 3 В рукописи зачеркнуто позднее.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2