Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
прылежить прамо к северу; положен над рекою Тавдою, и по другой стране Пелымка, от нея же и название воепрыятъ Пелым. И сей есть средствием неким между волостми ва- гулицкими. 11. В сем 1 аки средствии неком проповедник и учытель обычным себе путем нача вводит проповеды благочестия, и якоже прежде в Остяцком народе, в всем сам единонрав ном, добре искусивыйся весть угодно и удобное с ними обхождение. Первое нача искоренять твердь нечестия бо- гомерзския идолы, и вся сокрушы и сожже в подгородных волостех, где толико бяху идолы, в Конду же благоизво- лил послать от себе, желая прывесть княжыка до пропо веды Евангелской; но сей запят бе некоими коварствы искони благ ненавестника, сам не прыйде, и своего прежде воспоминаемого настоящого соблюде кумира. Не возможно же бе самому проповеды! учытелю тамо в Конду поспе шать, зане не хотяше оставит сих, иже в граде поучахуся проповедию Евангелскою; нецыи бо лишышася тмы куми- рослужения и просвещахуся светом1 истынны Евангелской. Прыйде бо никто старыйшына их сотник волости (Ваглин- ской)1, но сей ни мало противися проповеди вождели кре щения и сам о своем прединамирении возвести. Егда бо, рече, изыйдох из дому моего, се положых в сердце моем повеленному повинутися и прыеовокупитися крещению, и сей начало бе крещения в граде, и первоначалием сим про- чыи начата приходить к крещению. 12. Текущей убо проповеди пространно, сотворыша не малое препятие ревнители злочестия, четыры знаменитые во лостей сих мужы, иже всих возмутища и препяша путь спасения. Все бо отвратишаея от проповеди учытеля, но сей умножая умножыл труд проповеди и учения и вседневным поучением нача изяснять заблуждение их, предлогая быти се противо естественнаго ума — боготворыти руку дел сво их и покланятися утворенному от себе древу или каменю бездушну и немому. Обаче ярость народа сего по подобию змиину затыкающы ушы своя, яко аспиды глухии, не то лико внимаше учению, но ниже сдышати хотяще, зане ста- рыну свою любить и древнему прыстрастень злочестию: легчае бо оставить жытие свое, ниже лишытись древного злочестия своего, уставленного прародителми своими. Пры- ложиша сим немало печалных трудов учытелю, зане рев ность благочестия возбуждаше неусыпные труды, жалость
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2