Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

Конду принесен)1, или каков древний Вагулицкий — безве­ стно есть, зане самым видити не случыся; повествуется же от них о'бГце, яко никто же от них тамо самых в> скверное капище входити дерзает, ниже княжык их, толико еден не­ кий жрец входить. Баснословят же и се, яко и глас веще- ния, аки бы детища, слышать, наипаче же егда каковых:, жертв требуеть. Почытают же сего великою честию, име­ ють предстоящых кумирницы двоих стражей, одеянных. одеждою червленною, имущих копие в руци украшенное. Сия же утвары о1б!щим иждивением устрояють и в общом полагають хранИлищы, и тогда употребляють, егда пред­ стоять кумирницы: мнят бо, Яко в ветхом и нечыстом одеянии не подобаше предстояти, зловеруя, яко мерзостная скверность сего чистоты любителница есть. Множайщая ж е баснословия о сем пренебрегохом (зане сами не самовидцы, глаголемая же не всяко достоверно прыемлется о сем)2. 8. Множайшыя идолы безчысленны бяху в Ковде; но не­ ким Божиим предиустроением! многия сожженны и сокру­ шенны от рук творцов и служытелей своих, еже бысть си- це. Не удостигоша тамо нозе благовествующаго спасение1 проповедника, яко предвары свышше Божие предиустрое- ние, правы створыти стези текти к скорейшему спасению че­ ловеческому. Кондыйский княжик, названием Сатика, иже тамо правительствуеть подручными себе жытелствующыми' над Кондою, ему же с послушанием! отчасти повинуються, зане наследие от племене преждних Кондийских княжиков-: ест. Сей име два сыны, и по естественной родителокой любве зело отрочат сих любляше. Случаем же неким!, а вящше Божиим предиведением разболестася, отец же печа­ лен о болезни сих преда себе заступлению кумиров, наипа­ че же вверы себе шайшнчыком, си ест волшебником, иже и служителем в приношение жертв бывають, моля помюще- ствования их, сих же усты лстивыя назнаменаша неким, идолом прынесть жертву, обнадежуя несумнено благополу­ чием здравия сыном его. В время убо приношения скверных жертв, или скоро по прыношению, оба чада умроста. Сей же исполнен тяжчайшыя жалости, наипаче же лестию обол- щен, прыем секеру и сокрушы многия идолы; прыближысж же сам свышше устроенным намирением к первоначалному своему кумиру, и егда хотяще сокрушыть, от народа молим бысть, и неким мвдовоздоянием утолим, остави сего, иная! 1 Против этих слов в рукописи есть пометка «Више m ea t гл. Г. § 10», т. е. гл. 3, § 10. а В рукописи зачеркнуто.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2