Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
сем копии дух утешаеться приношением благоугодной жертвы. Аще ж е и не будеть скоту прыведшому на жертву нанесенныя тягости, не прыемлютъ в приношение жертвы, яко сему боготворимому адскому иркану несть прыятна. 5. Близ Пели Mia, яко разстоянием попрыще, едино бысть древо листвичное, никакого подобия не имущое растомо- ое такожде от древних своих праотцев обыкоша боготво- рыть, и ничтоже тамо быспгъ, яко едина кумирня и то древо, на нем же толико бяше навешано кож лошадынных от много численного прыношения скверных жертв, яко удивитися древу сему толико сдержащому тяготу, многочисленное бо кож множество на нем быстъ. Аще ж е и дебело бе, обаче от всегдашняя крове проливаемыя и огнепаления неусохне, ниже толико 1в кожах безчыеленно гнездящимся не истле червием. 6. Недалече от сего древа,, яко тры попрыща, бе кумир ня, в ней же обретохом пять идолов древяных, в подобие человеческое изсеченных, обложении рубищами; на едином же от них, иже На первоначалии поставлен, повешенна бе кость птицы некия — грудь — на главе; пред иными же особь пред кождьгм в сосудех берестяных кости положены. Около ж е оныя главныя кумирни малыя некия кумирницы, четвероутолне поставленна бяху на столпех высочае от зем ли яко трома лактий; всяк же столпы в верху изсечен в по добие человече. В сих зложены бяху орудия до убиения скота: копие, стрелы и прочая. Особ же еще бысть малая кумирня, в ней ж е множество костей сохраняемо бысть. Егда же вопрошаема бе вина от них, чесобы толико собра ние костей соблюдаемо бе, простоумнейшыи от них невежы ответствовах аки бы в нужном и скудном случаи блюдомо и уготовляемо в снедь шайтаном, си есть идолом. Таким! бо я именем по своему языку обыкоша нарыцати. Остройудг- нейшия же от них, противо еотественнаго ума, древу исту кану бездушному употребляетъ пищы, глаголють, яко чести и достоинства сего удостоишася быти приносима в жертву, не достойно честная пометати, но соблюдати. 7. Первоначальный же иже (есть)1 в Конде (идол)2 по их зловерию зело много почытаем (бяше)3 (Ох4 далечайшой бо волости в приношение скверных жертв прихождаху, како вым ж е сей подобием или сей ли есть иже от Остяков в 1 В рукописи вычеркнуто. 2 В рукописи вставлено на полях. 3 В рукописи вписано над строкой. i У Майкова — «от». Григорий Новицкий . 6. 81
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2