Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

нитого племени от остяцких княжиков. Той вожделе пер- вие просветитися крещением господним. Егда же бе окре­ щен, приседяще всегдашнему учению, в нем» же олучыся слышати, яко вся Россия здревле одержима быстъ кумиро- служением, и первее в Киеве во дни святаго Владымера возсия свет благодати божией, им же вся просветися Рос­ сия. (Внемше)1 убо (сия)2 и княжик сей вожделе местьца сия святыя видити его же преосвященный архиерей радо­ стно, для утверждения начыдающагося в нем/ благочестия, посла в Киев, иде же сияющими благодати божией чудесы вйщше уверен бысть возвратися. Проповедник же и учи­ тель о сем благополучном' начинании всеусердне радующе- ся, яко непостыжимая и безмерная спасителя рода челове- ческаго благость утвори толь благополучия начатки, яко безвестныя закосневшыя древностию зловерыя роды начата почитати и покланятися местам святым», еже от дни святаго Владимира доселе не бысть. Еще же зде тринадесятъ чело­ век проповедь евангелску прияша, светом же истинны ей просветишься и купелиею крещения господня очистивши скверну свою идолобеоия, наипаче же упражняхуся и при­ лежное имеяху тщание разрушить престол владычества са- танина, крепкая и твердый его кумиры и бесовския храни­ лища их сокрушати, низринувши убо сия и изтребивши да­ же до Березова града, а идеже бяху скверная капища, тамо знамения царския победы, крест христов водрузиша3, и воз- вратишася паки в Тоболск. Г Л А В А V О КРЕЩЕНИИ ОСТЯКОВ В ГОДУ 1713 1. Первоначалный благочестия в народе ceMi снискатель, его княжая светлость губернатор Себеры, ревнуя поревно- вах приложити тщание о умножении проповеди евангел- ские, и паки в сем настоящем» году 1713 всеми нуждами удоволивши, тогожде предизбранного проповеди евангел- ские учителя, преосвященнаго архиерея, угодным плаванием в тыяжде Остяцкия отпусти селения. Народ же, видевше прежде тверды нечестия их боготворымыя идолы падшыя, и толь стершую мнимую силу их, яш ничтоже вящше кре­ 1 В рукописи исправлено на «внешни». 2 В (рукописи исправлено на «се». а В рукописи направлено на «водружать».

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2