Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
от пламене подобием лебедя излетевшаго, и везде лестцы и лжеслужытелие разсеяша плевелы сии; иныи же веема глаголют не быти сему. Аще ж е бы и притворился иным- тако сатана, ничтоже дивно: могий попущением божиим иногда огнь свести о небеси, — (что чудесы)1 от огня и пламене убежати действуемому во идоле сатане, ковар ный своя препятия держащимся неверия оставляя сумне- ние. Но ничто ж е успех хитроковарная злоба сего: не со храни бо себе, ниже своего жилища, ни другия лестию сею соблюде бесовския хранилища, аще и вящше подви- зася в соблюдения нечестия своего. 14. В Шорковых юртах бе кумир изеечен от древа в поь добие человече, сребрено имиющ лице: сей действием сата- ниным проглагола бездушный и предвозвести находящее себе близ разорение от десницы проповедника и учителя, мюляше ревнителей и служителей своих, дабы восхотели поревновать древнему отец своих зловерию и крепко про тивостать проповиди; себе же сам> всячески обегцаша не попустить сокрушению. Сим злохитрством) возбуди в наро де толику по себе ревность, яко согласишася все стать да же д о крове, ниже идола попустить сокрушати, великоду шествуя надеждою, яко обещаея сам) себе возбранити, ни же проповиди внимати. Егда же вскоре поспеши проповед ник и учитель и повеле сего идола сокрушити, народ, д у хом бесовским наущен, со убийственною на всих устремися рукою. Обаче учытель тишайшыми словесы ярость их сми- ры, явственно показуя всем) немощь сего, яко ниже себе возбранить, ниже что проглаголати можеть: бе бо уже нем и безгласен, яко бездушно древо, и ничтоже зле вамиренна- го своего коварства сила вышняго попусти действовати; но обещавыйся ложне, а не могий себе соблюсти, предан есть огню со всем) своим богомерзким капищем). 15. Поспешеством всесилнаго и благодатию его помо- щию путь сей простирашеся непраздно, но везде сокрушая идолобесие доетигоша даже д о Кодийскаго монастыря (+ которой стоит за великою рекою Обью, на правой сто роне тоя реки О б и + ) 2, иде ж е многим собранным Остяцкаго народа кумирослужителем доволно нача преосвященный ар хиерей проповедию открывать свет истинный евангешский. И не тще бысть учение, зане первоначально возсия благо дать сия в сердце некоего княжика Алачева, иже бе знаме 1 В рукописи исправлено на «кое чуда». 2 Вставлено на полях.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2