Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
учытель устави себе, первое крепкия нечестия столпы (тверд)1 и основание их, на чем (нам)1 утверждаху злоче- стие свое, низрынуть, разорили капища, опроверг™ и сокру шили вся идолы. Сим первое слепотствующему роду воз могли световидно явить немощ сих бездушных истуканов, и яко человеческих рук здание бысть, тако человеческими руце сокрушаеться, и их же зломнением своих чаяху все- мощных, и помоществования от сих требоваху, ныне да зрат себе помощи не могущых искоренили: тако первое твердь нечестия, идеже восходе насаждали: и водрузили благочестие, прогнали тму неверия. Оттуду, идеже светлое благодати божыей и проповеди евангелской ввести подо- баше познание, наченше убо от первых жыиищ их по Ир- тишу, яже в трех днех тихим плаванием достизаються от Тоболска. Вся кумиры, истуканы бездушный сокрушиша, скверныя капища и кумирницы разориша и сожгоша. Про- стрежеся падеж и разорение сих даже до Березова; и все сие идолобесие паде неисцельным падежем, аще же и ви- дяху слелотствующий народ немощ бездушных сих и ни- чтоже вящше, яко древо нетлению предающееся, обаче ревностию злочестия помраченны противяхуся, возбраняюще кумири своя, нецыи же во время падежа боготворимых ис туканов их лживыя чудеса лжесдавяху оныя. 13. О старику Обскому, иже бе у них мнимый бог рыб, лжеславяху чудесное некое: Егда бо сего сожещы хотяху, и крепко противящеся, возбраняху, но обаче поучытелны- ми словесы из’ясниша им, яко сей бездушный истукан ни- чтоже есть паче древа, еже вселшагося в себе содержали диавола, и не толико многомощен помоществовать вам, изобилием каким удоволяеть, но паче от вас ныне соблю дения и помоществования требует. Не ослепляйте убо себе зломнением, аки препитаемы от сего есте, но вящше сами снедаемы во имениях своих и пожираемы есте скверном сему приношением жертв. Внемлите, яко вся стихи»: огнь, земля, воздух, море и вся, яже в них единаго всея твари творца премудростию создана суть в употребление челове ку и его вышнею десницею всих благ даяние есть. Тогда мало сверепьства противников укротиша тишайшыя словеса сия и попустиша боготворимаго своего истукана предати огню; обаче злохитростно некиих и злочестия ревность, гнездящаяся в сердцах, понуди лжеславити чудеса некая: сожигаемого убо зраще кумира, притвориша себе видети 1 В рукописи зачеркнуто.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2