Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

иньги путем преходять от мира, ниже в мир». Многа же иныя от писания божеотвеннаго световидно показавше, тай­ ны спасения человеческаго о воплощении сына божия и прочая. Откуду некое возбуждашеся в нем усердие слы- шати внемати поветствуемая от христианскаго писания, чего ради остроумных юнош двух оставиша тамо за повелением) преосвященнаго архиерея в дворе Кутухты в научение гра­ мот и языка их, дабы яснозретелно показать и известить могли путь вводящий в разум истинный, сим же и на спа­ сение от заблуждения идолопоклонническаго наставить я стези. По сему не воспоминая различно препятия, яко то­ лико ревность и желания не получы желаемаго без помю- ществования свыщше. Вящши же божиим некиим предуве- дением сие зачатое дело без ползы искаемыя окончися, за­ не обращение неверна несть человека хотяща, но бога ми- лующаго. 10. По времени всевышняго правлением) преосвященный митрополит Филофей остави власти архиерейской правле­ ние, восприять схимонашеский чын. Престол Сиберской митрополии по нем восприят преосвященный Иоан, архи­ епископ Черниговский, и быстъ правителствующий архиерей престола митрополии Себерской. Равно же усердно ревни­ тель и трудолюбный искатель благочестия прежднй же воз- жделе в тишайшом пребытии безмолвии и уклонитися в прежднюю свою великия чудотворный Печерския лавры обитель. И уже беета ноэе намиренны тещи к тишайшему безмолвию, обаче вышняго правлением) обратишася к гро­ могласному благовествованию спасения роду человеческо­ му. Высоким бо повелением царокаго величества приемяше правителствовать губернию царства Себерскаго, князь Мат­ фей Петрович Гагарын, иже яко первый быстъ губернатор Сиберы, тако и первый в ней отнелиже под область Рос­ сийских монархов прейде благочестия умножитель, первое убо благоразумнаго правления своего показа начало, егда наипаче божественная о умножении благочестие, еж е все­ му государству, зане сие много ползуеть государствам, усердное начать иметь попечение и путь шествие преосвя­ щеннаго инуде намерение оудержа, и обрати на стези об- щаго спасения рода человеческаго, возбуди в сем древнее его желание и усердное искаемое яви сему благополучие, аще же и старостию изнемогшаго, обаче благоразумие пре- дувиде и пред’избра крепкаго и доетойнаго таковой вещы трудолюбца, яко последствующыя световидно покажут, ка­ ко неудоб носима пры такой старости, в ней ж е умножаеть

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2