Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
собираются и по чину своем около его седять с премногим смирением сложенными на персех руце в тишайшом зело безмолвии; егда же сий от седалища своего востаеть, тог да вси сии воставшы последуют сему; иныи же пред идуть полагающе благовонное зелие на углие в чашу; пред hhmi же сие носять благоухание, провождають же в кумирню со восклицанием трубним. Вшедше в ню на высочайшем се- даеть месте. Около же сего вышшая и нижайшая степени утворенны, на них же по чыну своему седят Ламы1. Пред самого же Кутухту поставляють седм чаш, яко ж е пред идолы, в них же мед, вода, чай, в прочых ж е разная са харная ястия, их же по чтении и пении своем Кутухта упо требляет и прочиим по части подаеть, яже с великою при емлют честию. На всякаго же главу от престоящих полага ет руце свои вместо благословения и тако свое окончы- ваеть кумирослужителное почитание и приношение идолом». 8. В кумирни между различными идолы, яже все в по добие человеческое от меди, сребра и злата хитростне изваянна, един же зело великою хитростию в подобие не- кия жены создан, и сего нарыцають Аюш; от стоп ж е ног сего идола цвет селный изведен; весь окружается идол цветом сим, на нем же гроздие винное и прочие селные цветы и взоры изсеченны. 9. Прежде (воспоминаемый)1 послы, ■богословии учители, достигше предел его Кутухты с великою честию и премно- гою любовию прыятны и почтенны быша, яко послание сих Кутухта прыемша целованием» почти; приня ж е и дары по сланный любезне, жезл украшен и прочая. По приветьство- вании и разговорех, восходе искусити учытелей сицевым вопросом: «Елико, мне речете, умерших душ от первобытия человеческаго по своим изчисляя писаниям?» Тогда некто от учителей таков неудоб постижимый вопрос дерзнул и паки вопросом» ответствовати сице: «Молю высочайшей власти вашей, колико своим писанием по всей вселение в сие настоящее время изчысляется в живом теле душ че ловеческих?» Удивиоя Кутухта, рече: «Невозможно сему изчыслением предел положите, зане в самое сие время, еже слово от уст исходящее содержите место времени, мнози могут по всей вселенней рождатися». Учытель к се му: «Сего ради ниже умерших изчысления предел поло жите можем, зане в самое время сие, яко от уст слово исходит, М 1 НОЗИ по всей вселенней умираюте, и скорейшим 1 В рукописи исправлено на «воопоню тие». 67
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2