Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
ся от народа, зело уже упражняются волхвованием. Вси же сии Ламы разные чиновства своего степени имеють: иныи бо нижайшого, иные же высочайшего степени суть. Пре выше же всих властей и чинов первоначалный содержить степен Делай Лама, иже в Тангускую землю изобилную всих богатств под с всею областию содержить и Кутухту древле по себе втораго иногда утворы и пода Мунгалом. Но сей первый во длеглости и далечайшей страны пребы вая, добронравием и властию преклони к себе народ Мун- галский и тако утверди власть свою, яко всех сих порабо ти ласкателством самовластной державе своей. Отсюду паче уставлено и чиновства своего чреды превознесеся и не веема покарашеся власти Делай Ламы, сам утворися равновластитель и самовластный законодавец народу сему. По сем все Кутухте даже до сего дне един от единаго поставляем содержить власть сию и тщатся явити и себе единоравновластителей с Делай Лайою, обаче народ Ки тайский и Калмыцкий и от Индии вящше власти и досто инства почытают быть Делай Ламу, зане сего зело в дей ствии и мичтах сатаниных силна мнят бытия кудесника и волхвованием низводящаго ветер, мраз, дожд , егда хощеть. Паче же разумеють будущих предвидителя, еже предвиде ние отсюду слепотствующему народу являеть, грядущих бо к себе на поклонение несколико десять поприщ от жи лища своего предивещаеть пришествие их к себе и время преоделяеть, еже и збываеться во время назнаменованное. От него всегда же сии роды Калмацкий, Китайский и Ин дийский волхвования тщателне изучаются, всяк от них мраз, буру, мечты дияволски претворають; ниже во камо торговые их люди без таковаго волхва в путь камо дерза- ють ити, донележе таковаго в караване своем не обращуть волхва, иже нисводить студень и влагу, ею же от зноя и мух в тамошних теплейших странах скот и их самых соблюдаеть. Толико же дияволскою силою ложно и прит ворно действуема несть сомнению каковому, но паче през рению достойна. Егда в нем внемлем Симона волхва, иже с Петром святым толикими чудесы препирашеся, яко ог ложно творимых сих дерзну и боготворити себе, возно- шашеся до небес. Обаче егда побижден бысть силою свыш ше, вся притворно действуемая ложная явственно очесам предстоящих открышася. 5. Тогожде искуства и волхвования и Кутухта содер жить учение и зело в сем упражняеться толикоже силою сатаниною действует; яко от народа единоравныя благо
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2