Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

ский, и егда первое нача в здешних сиберских пределех проповидать и умножать благочестие, искоренять же зло- верия их идолопоклонение. 2. Толика же ревность сего и усердное тщание бысть благочестия, яко не доволно бе в пределех паствы своея изгонять тму кумирослужения, но тщашеся и во окрестный страны, прилежащия к пределам царства Сиберского, вми- стить у них свет проповеди евангелской, — облежащия бо страны царство Сиберское суть злочестием идолопоклоне- ния слепотствующии роды. Сего ради понуждаше его всег­ дашнее ревнителство всячески искать, како бы солнце бого- видения свет истинны евангелской ввести в тыя слепот- ствующия роды и посылал бяше и богословия учытелей да­ же до Китайскаго государства, тожде и до Мунгалскаго владычествующаго законоучытеля и законодавца Кутухту, его же вся Калмацкия роды и Китайское государство пре- многое почытають. О его же зловерии вкратце нечто из- вестити прилечно. 3. Зловерия сей древних елинских любомудрьцов, Пита- гора и прочыих, иже зле вероваху преселение душ человече­ ских в жывотныя, сие содержить и сей зломнение, зане аще множество скота имееть, обаче я не убиваеть в своих селе­ ниях, но предаеть инуде в руце иных, оттюду же мяса себе взимають ценою: се же сим явити хощеть благосердие свое, яко не хощеть кровию осквернять жилища своя, яже по- чытаеть священная, ниже зде повелеваеть быти мнимому душеубийству скотов: зане себе показуеть народу, яко уда- ляеться от мира и духовнаго воздержнаго жытия искатель, ниже бо и сообщения с мирскими людми имети хощеть. Аще бо и весь Мунгалский народ под своим правлением и властию содержить и в степях со оными пребываеть, но обаче особне от них. И егда по своему обыкновению иская пажытных мест скоту своему с места на место преходять, со оными же и сам владычествующий им законодавец Ку- тухта егда преселяеться разделително от общаго народа толико со своими тогожде жития хранителми, иже и Ла­ мами нарыцаются. 4. Сии ламы, по их зловеоию, почитаются яко законо­ учители и чиновники духовный, жительствуюгь без жен, пи­ тия всякаго, вина и иного, ими же возмущаеться ум, блю­ дутся, ниже вкушаюгь, толико едино обычное себе питие чай употребляють. Умирителное же ястие, и не тако мяс, яко овощами пи- таються. И за сие воздержательное жытие зело почытають-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2