Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
пирования понудить чрево, или кто почытаемый в место жреца иская угодия несытой гортани отверзаеть оную изве- щаеть, яко бози требують жертв приношения, за сия ж е некая обнадежуеть обрысти благополучие, тогда и чреды время приношения до крайняго же своего разорения ищуть звера или лошадей на жертву; наипаче бо обыкоша сии, что ближае татарских жилищ пребывают—приносити лошадей, зане сообщающися с Татары обыкновением их и ядению та тарскому мяс лошадиных пристрастилис, сии, и на скверный своя жертвы употребляють лошадей. А яже в далних пу стынных селениях обитають, сии елени наипаче приносить на жертвы, зане сих аки домовый скот у оных многопло ден. Егда же прыведуть жремое пред кумиры, сицевым обыкновением сие в жертву приносить: иже вящше буесло- вити можеть, сей вместо жреца началствуя, приведеннаго скота приемлеть и связуеть первое ноги; другий копие при- емше1, держить прамо противо жремаго скота; третий с на пряженным луком станеть; (четвертый з секерою станет противо очий приведеннаго звера)2. Начынает убо жрец бас- нословити песньми моля идолов изобилие рыб подать, угод ное ловление зверя получить. Окончавшу же сие, удараеть скота первое сам жрец уготованным на то орудием, потом другий язвить стрелою, третий копием. Падшу убо скоту, еще дышущу, емлють и трыжды около идолов сего обно сить, последи удараеть ножем в сердце, испущая кров в блюдо кроплять сею мерзостию и жилища своя, идолом же уста помазують, в украшение же и всегдашнее воспомина- вение кожу со главою и ноги даже до колен за едино з ко жею на древах завешують над кумирнями и избирають на се крепчайшия древеса, наипаче некое лествичное древо, иже подобно сосновому древу, но крепчайшее и не гнию щее паче иных древес; мяса же сварив, избраннейшыми ча- стми кумиром уста смазують; последи же вся сия сошедше- ся с чады и домовники своими снедають. По снедении же, в знамения благодарение, палица своя на воздуху бросають: се мнять нечистаго духа его, же боготворать во оном идо- ли, с ними на том же пировании приседящаго провождать возносящагося на воздух. Глаголють же, яко и страстки ра ди сия творать чтобы сохранил честь творимую им. Обыко ша бо за злополучие некое безчестить идолы своя, и сего ради при всяком приношении жертв знамения страха явля 1 Исправлено в рукописи на «приемши>.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2