Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
всегда быти служителем лжи, иногда бо скудость в препи- тании поощраеть лестию народ до приношения жертв, об’- являя аки бы сего требують мнимыи их бози; егда же похо- щеть кто зрети, тогда приводят скота или звера, над оным же жрец баснословит пения, моля, да подасть изобилно ловление рыб, звера; сам же помоществует жрущему до убиения скота, и за труд сей часть снедаеть с жрущым. Суть же нецыи, иже мечты некия и волшебства творать, предавшися в вечное порабощение сатане, и обычно буду- щыя кусяться предвозвещати. Егда же сих нецый хотять известитися, наипаче о повседневных своих нуждах, о про мыслу на рыбу и звера, тогда волшебствующаго вводить в темную хижину, и тамо его накрепко связують, сами же присидять играюще в своя свирелы. Связан же некиими восклицаеть кудесными словесы, призывая союзника своего сатану. Обычно же се всегда в нощы творать; тогда по не- сколко часех взыванию их входить дух бурен некий шу- мящ. Приседящии же бежать из хижыны, оставльше свя- заннаго волшебника, его же пытлив сей дух емше долу и верх возносить, сокрушаеть всяческий мучаще1, ея же ради и связують его, да не камо неистов сый от мучений избег- ше2 погибнеть. По неколицех часех дух нечыстый лстивыя предивещания, яко отец лети влагая в ушеса его, оставляет; он же ели жив освобождается от мучения и разрешается сам, вещает же льстящи предибудущая. Иногда же лестию прелщенны, иде же чають изобилие рыбы и звера — ни что же тамо приемлють; иногда же прелестию впреди улов- ляя слепотствующий народ, собывается предисказаемое, изобретають изобилие рыб; аще же бы всегда лож бяще неухищренна и не укрыта некиим мнением, правды не бы вероваху впреди лестем его и мечтам, но хитр сей бес, како прелестный своя сокрывати сети. 3. Сими бо кудесными прежде рекше3 толищэе различие, введеся многобожия и безчысленное изображение кумиров, их же богомерзце почытають, почитание их нечестивого многобожия несть каковыми пределы уставленно, ниже есть обще повседневне, но всяк по своему изволению когда об- ращаеть посему время почитание и поклонение творят. Оба че зане праздными руками никогда почытание не бываеть, всем народ общий пребывающых всегда при кумирах жре цов молять наставления, киим кумиров почитанием учре 1 Исправлено на «мучащи». * Исправлено на «избегши». * Исправлено на «рекши».
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2