Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
Г Л А В A III О ЗЛОЧЕСТИИ ИДОЛОПОКЛОНЕНИЯ 1. Зловерие, их вящше—самое беззаконие и самая край няя мерзость запустения, в такую бо естественнаго их ума светило паче безумия бездну, яко ниже изчислити их нече- стиваго многобожия людей, егда уклонишася в путь безза кония вес сих идолонеистовства сонм изваянну поклонися телцу в Вавилоне, телу златому покланяхуся. Елины же Крону, Юнони, зде же един народ сей, но всяк от них из- менивше славу нетленнаго бога в подобие птиц, гадов, раз личный утвораху боги: иныи покланяхуся кумиру по подо бию звериному, наипаче медведя, иныи же в подобие птиц: лебедя, гуся и всяк по своему пристрастию, до чего вящше пристрастен есть, боготворяше1 и толико безстуднаго мно гобожия — елико умом познаваху тварей, толико подобная изображаху боги. Иная же безвестная подобия твораху, ни от зверей, ни от птиц, но некия лежащия в зыбках древища, повитыя кожею, сукном и холстом, посреди же часть стек ла зерцалнаго уложено, боготвораху, и прочий. Откуду же сие в них такое различие многобожие внийде, мниться, яко желание скверно прибытчества нанесе им сия. Мнози бо от них злохитрецы желающе чюждым обогатитися трудом, дивно различная новыя утворають твары, боготвораше, да сими вящше новыми твары дароприношения и почытания слепотствующий прыведеть народ, новостию бо и дивно- стию прелщены, вящше влекомы бывають до частаго виде ния оных, сих же приемлють обычаи дароприношения сквер ных жертв, частым же приношением самоделцы мнимых б о гов со жерцы доволно сыты бывають; сего ради скверно прибытства многие оных жрецы, по их наречию шаманчыки в вечное диавола порабощение и союз единодействия волх- вования и мечтой себе вдадоша. 2. Жрец их и всяк самоделец кумира, или настоящих по наследию отец или сродник своих державец идола, чинов- ства же преоделителнаго по своему зловерию никакого не имеють: кто утворит или содержит идола, или себе претво рит ревностию около идолов всегда упражнятися, наипаче егда кто обще от всех вящше разумети мнится, то и жрец бываеть. При главных же кумирах (о них же последи изве стим) особ преоделителный и уставленны бываху, всегдаш ние стражие сии и жрецы почытаються. Чына их должность 1 В рукописи исправлено на «боготворит».
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2