Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

шивше же договором и утвердивше оный калым, назнаме- нанный оный зять, егда хогцечь зарученную себе невесту прыветствовать, должен сохранити сей обычай, чтобы не явственным лицем, но обращшеся плещми своими входил в жилище тестя своего, ниже взираяй дерзнеть на лице его, но ускораеть на место, иде же она зговореная сидит; се же обыкновение в знамение смирения есть противо родителей. Мнять бо аки новому сему усыновленному не достоить воз­ несенными очесы взирати на лице отца, а наипаче матере невесты своея. Калым обычно поставляеться во сто рублях противо же сего назнаменованный зять вещы своя пола- гаеть нужднейШая: лотку, лук, пса, и огдаеть я тестю свое­ му в цену, сам же по своему изволению платежчык своя вещы — оценяет и ставит лотку в шести и десяти рублех, и прочая. Такожде безмерною высокою поставляеть ценою безделныя своя рухляди, донели же ввес уставленный ис­ полняется колым; егда же исполнить, тогда отец поемлет ю и отдаеть зятю, наказуя да сохранить союз любве пови- новатися мужу своему; аще же калым вес не исполнить за скудостию своею, то не можеть отец из дому своего дщери отпустить оному. Совокупно же с нею свободно в дому своем не возбраняеть пребывати, донелиже вес калым за­ платит, и иных же обхождений не имеють, ниже пирования каковаго; толико отпущая из дому дщер свою в жилище мужа, покладаеть на оную шубу; аще ли от нарочьггых, то всячески шцеть червленою почтит одеждою. Имеют же жен толико, елико кто можеть препитати и калымом заплатить; свободно же жены своя имеють заложить, дать, даровать и продать, отпустить и инныя воспрыять, и такому обыкше беззаконию многия жены по две и по три, и елико кто мо­ жеть держить. 20. Таковое их преизлишнее женорачителство, яко всяк от них неистовою похотию понуждаем содержать многих жен, таковое же их во всем неумеренное житие, необычная повседневная пища: риба, жир; хлеба же, сердце укрепляю- щаго, нимало вкушають; питие едина вода, и инния неради­ вая и гнюсная в житии обычаи нисведоша их впасти в та- кии неизцелный нечыстоты недуг, еже мниться быти прока­ за, или веема нечыстость, толико же люта, яко живу чело­ веку гнилостию снедаеть уста, нос, ноги, и многим все те­ ло, даже до костей снедаемо бываеть. Жестокою же сею язвою вящшая их часть пораженна, не опасны бо в тако­ вом своем зловредителном недузе, но все единокупно пре­ бывая един от единаго заражаеться. Нерадивых же о сем

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2