Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941
каких, аще и знаменитых миру народех взыскуется, удоб нее бывает в недоведомую безвестия входити пучыну, ни же кое о древности их из’яснити ведение древностию, бо аки тмою покриваеться аще и писменньг аки светилы миру древняя из’ясняють; и показують но сих мнози народы прежде не имяху, но последним временем та изобритоша, колми паче о сем 1 дивем народе и о их древнейшем проис хождении неудобно получыть кое древнейшее известие, за не и до селе сии писмен никаких не имеют, иностранным же гисториографом аки укрит и утаен бе в пустынных сих селениях народ сей. Ясно же являеться, яко не сей перво- началне жителствова в сих палестинах народ, но откуды1 иных преселися зде: здревле бо зде вниз по Оби и всей стране жителствоваше народ Чютцкий. Но сей тако по гибе, яко ниже вещь какову памяти своей остави, толико осташа знамение пагубы их некая ямища, иже обретаються в сих странах Сйберского царства. В сию же погибель ни- зведе их искони человекоубийца враг, ослепи бо я зле ве- ровати некое во оном вецы уготованное hmi о боги пирова- ние, его же омраченны лестию сердца желающе оозидаху себе ровы некия пространный, верх же полагаху кровлю на столбех, на ню же множество земли и каменей налага- ху, егда же поощраше лесть сердца их преселитися на иный век, и ускорится пировать с безстудным многобожием), тог да со всем своим имением домовники и чады ообра1 вся во оныя ровы входить и подсекше столбы землею и камением убиваються и нисхождаху путем темным во тму кромеш ную и в вечное вместо пирования мучение. Досели же жи тели стран сих в тех ровищах и курганах знаходять пре много златых сосудов и сребра множество и прочая, зане со всим имением своим убивахуся и частию же сею пагу бою, частию же Татарских князей, на Ишиме владыче- ств|ующих, яко Тайбуки и прочиих, о них же прежде вос- помянухом, оружием избиены: тако погибоша яко не толи- кю достойная кая вещь памяти их, но ниже язык оста в на речие последним родом. 17. Како же по сих сей Остяцкий народ в сия вселися страны наченше от дни святаго Стефана Великия Пермы2 епископа — известно есть: сей бо первый проповедник и просветитель во тме неверия, великой Пермы2 бысть яко солнце светом боговидения тму нечестия и скверну идоло- 1 Очевидно описка автора вместо «откуда». У Майкова — от инуды. 2 В рукописи направлено на «Пермыи».
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2