Новицкий Г., Краткое описание о народе остяцком-1941

яою водою очищаеться, но действующая невидимо благо­ дать Святаго Духа, нашим подаваемая смирением, вас ос­ вящает и просвещает. Отверзете убо, возлюбленнии, вея ва­ ша прекословныя басни, яже посмеваяся сатана уму вашему сия наносит козни; приимите, молю вас, единоверие и еди­ номыслие с нами, да будете единоутробные нам братия и сынове Церкви Божия». — Обаче сим\ толиким! учением не у повинушася, но паче свирепы от’идоста посланники к соб ­ ранию своему. 11. Приемше убо известие от посланных, собрание бе­ зумных зело возмутися и противостаста проповеди вяще, убийством дышуще на ны, начаша поносити нам и укоряху, яко вси отчаяхомея спасения их. Обаче, учитель не сумне- вашеся, глаголаше некиим Божиим предувидением вскоре узрети их в купели крещения, яже и собысться. Настоящу убо дню праздничну равноапостолнаго князя Владимера, лрииде к учителю никто от собраний сих, почитаемый у них старейшина,, именем Помсжук, иже любезне приседящи проповеди учителя, возжела крещения и нача молити учи­ теля сподобить его крещения. Учитель приемши сего учре­ ди всяким благоприятством и отпусти его к собранию, да сию приемшую свышше благодать и прочими явит и привле­ чет ко спасению душь их. Егда же изыде к собранию, и начать их укоряти безумными: «Почто вы противистеся по­ велению Цареву и отрицаетеея християнския веры: ведите ведуще, яко за непослушание прогневается Бог и Государь, и послет воя и всех нас истребит в конец и земля наша пу­ ста будет. Повеление бо Царево страшно и непослушаю- щим его смерти достойны». — За что начаша и его уко­ ряти. Он же паки к ним-: «Доколе благодать сию, спасение душь наших. . . и приседим погибели древних отец наших, ничтоже ведуще: аз убо приемлю повеление Государя мое­ го и сие полезное учение учителя». — И с сими словы аки мечем разеече сопряженный сей союз и стать всем противо проповеди. Мнози бо внемше рекшому, начаша приступати д о единомыслия с ним; иныи же не хотяху, молву в народе возмутиша; едины бо глаголаху приять крещение, шайтана же своего сожечь не подают, но на особном' где месте бро­ сить сего, и к нему впредь не ходить и не покланятися, о чем и учителя понуждаху; иныи же веема не хотяху кре- ститися. И бысть весь день и нощь молва и прение. Дню же паки возсиявшу, возсия и благодать в сердцах неверна- .го рода, и от Сего, иже рече учеником своими мир вам, и бысть мир, уста прение и молва, но тишайшею кротостию

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2