Сибирские Огни № 001 - 1991
ния праздников Рождества Христова и Богоявления доныне в Пра вославной Церкви служит совершенное сходство в отправлении этих праздников. Тому и другому предшествует сочельник, с одинаковым народным преданием, что в сочельники должно поститься до звезды. Чин Богослужения в навечерия обоих праздников и в самые празд ники совершенно одинаков. День рождества Христова издревле причислен Церковью к вели ким двунадесятым праздникам, согласно с Божественным свидетель ством Евангелия, изображающего празднуемое событие величайшим, всерадостнейшим и чудесным. «Се благовествую вам, — сказал Ан гел вифлеемским пастырям, — радость велию, яже будет всем лю дей. Яко родися вам Спас, Иже есть Христос Господь, во граде Дави- дове. И се вам знамение: обрящете Младенца повита, лежаща в яслех. Тогда же внезапу бысть со Ангелом множество вой небесных, хвалящих Бога и глаголющих: слава в вышних Богу, и на земли мир, в человепех благоволение. Вси слышавший дивишася о глаго ланных от пастырей о рождшемся Спасителе, и сами пастыри воз- вратишася, славяще и хваляще Бога о всех, яже слышаша и видеша» (Лк. 2, 10—20). Так Рождество Христово, как событие высочайшее и чрезвычайное, сопровождалось дивной вестью пастырям и волхвам о всемирной радости для всех людей, «яко родися Спас», Ангель ским славословием родившемуся Спасу, поклонением Ему пастырей и волхвов, благоговейным удивлением многих, слышавших слова пастырей о родившемся Отрочати, славою и хвалою Его от пастырей. Согласно с Божественным свидетельством Евангелия, отцы Церкви в своих Богомудрых писаниях изображают праздник Рожде ства Христова величайшим, всемирным и радостнейшим, который служит началом и основанием для прочих праздников. «Месяцеслов». Издание Московской Патриархии. Т. 2. С. 417—419. Тайно родился еси в вертепе,/ но Небо Тя всем проповеда,/ якоже уста, звезду предлагая, Спасе,/ и волхвы Ти приведе, верою поклоняющияся Тебе;/ с нимиже помилуй нас. Возсиял еси, Христе, от Девы, разумное Солнце Правды,/ и звезда Тя пока за в вертепе, вмещающася Невместимаго./ Волхвы наставил еси на поклоне ние Твое,/ с нимиже Тя величаем:/ Жизнодавче, слава Тебе. Ликуют Ангели вси на Небеси,/ и радуются человецы днесь,/ играет же вся тварь рождшагося ради в Вифлееме Спаса Господа,/ яко всякая лесть идольская преста,/ и царствует Христос во веки. Рождество Твое, Христе Боже наш,/ возсия мирови свет разума,/ в нем бо звездам служащий/ звездою учахуся/ Тебе кланятися, Солнцу Правды,/ и Тебе ведети с высоты востока./ Господи, слава Тебе. Превечнаго и Непостижимаго,/ Соприсносущнаго Невидимому Отцу,/ во утробе плотски носила еси, Богородице,/ едино и неслиянное Троицы Божество./ Просия благодать Твоя в мире, Всепетая./ Темже непрестанно вопием:/ радуйся, Чистая Дево Кати. Христос раждается «— славите!/ Христос с Небес — срящите!/ Христос на земли — возноситеся!/ Пойте Господеви, вся земля,/ и веселием воспойте, лю- дие,/ яко прославися. Истлевша преступлением, по Божию образу бывшаго, всего тления суща,/ лучшия отпадша Божественныя жизни,/ паки обновляет мудрый Содетель, яко прославися.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2