Сибирские огни, 1989, № 5
и яко же ветръ и море. Листие и прахъ. И время пременяемо и обращаемо и ко леблемо. И никако же на единемъ месте стояще. ЗНАНИЕ — СИЛА Не сади древа верьхомъ в землю. Ниже учи преже простьями мудрости. Яко не возможно преже возступити на превьяшьшюю степень. А не возступя с перьвыя от ни зу и на прочая. Тако же невозможно постигнути преже мудрости. А не учася просты ни. Сначало чапляся преже за мудрость умъ погубить. Учение буквамъ истинно. Како кто можетъ разумети истинно сложения. А не умея сложения истинно како можетъ быти истиненъ. Книжникъ не умея како можетъ быти грамматикъ. Не умея грамматикии како можетъ быти вития. Не умея извития словесъ како можетъ быти философ а не умея философии. Како можетъ глаголати. А з ъ е с ми м у д р ъ . Глаголютъ невозможно разумети книжнаго писания. А не радяще приникнути. Како и можемъ разумети что мое и поемое. Аще ли же приникнетъ и обрящетъ елико богъ дастъ. Хощеши ли умети истинно. То учи самъ ученики истинно. Понеже многажды учи тель приемаетъ большую пользу от ученикъ истиннаго ради своего учения. Сущее есть человекъ человекомъ учимъ бываетъ а богъ разум даетъ. Сия вящая и древняя мудрость еже самому себе разумети. Что прежде бысть. Грамота ли от ума состроена. Или умъ отъ грамоты состроенъ. Отъ ума грамота состроена. А умъ от грамоты прежде не состроенъ но отъ бога из на чала умъ состроенъ. А грамотою собирается памяти ради. Сия книга глаголемая по гречески арифметика а по немецки алгоризма. А по руски цыфирная счетная мудрость. А отъ сея книги философи гречестии изыскали. Без сея мудрости ни единъ фило- софъ ни дохтуръ не может быти. По сей мудрости гости по государевамъ землям тор- гуютъ. И во всяких товарех и в торгах силу знаютъ и всяких весах и в мерах и в зем- номъ веръстании и въ морскомъ течении. И вся глаголы всехъ писменъ. По достоянию их по уме держати и во всемъ подоб- ния грамматическая и оттуда яко же по лествицы пойдеши добре возводящей тя на вы соту разума и по малу открыетъ ти ся риторикия и словесница. Потом же всечестнеьь- шая философия явится и выше естественная богословия да возсияетъ в души твоей и союзъ ея на крайний верхъ возведи тя и сице будеши велий богословецъ. И естествосло- вецъ. И возможеши чистое злато от меди отлучити. И в души своей твердо хранити. Дерзай дерзай и еще дерзай. * Андрей Михайлович Полунин родился в 1931 г. в г. Омске. Окончил Новосибирский институт инженеров водного транспорта в 1958 г. Кандидат технических наук, доцент кафедры теоретической механики этого же инсти тута. В журнале ^Сибирские огни» публиковался дважды. Живет в Ново сибирске,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2