Сибирские огни, 1989, № 5

и яко же ветръ и море. Листие и прахъ. И время пременяемо и обращаемо и ко­ леблемо. И никако же на единемъ месте стояще. ЗНАНИЕ — СИЛА Не сади древа верьхомъ в землю. Ниже учи преже простьями мудрости. Яко не возможно преже возступити на превьяшьшюю степень. А не возступя с перьвыя от ни­ зу и на прочая. Тако же невозможно постигнути преже мудрости. А не учася просты­ ни. Сначало чапляся преже за мудрость умъ погубить. Учение буквамъ истинно. Како кто можетъ разумети истинно сложения. А не умея сложения истинно како можетъ быти истиненъ. Книжникъ не умея како можетъ быти грамматикъ. Не умея грамматикии како можетъ быти вития. Не умея извития словесъ како можетъ быти философ а не умея философии. Како можетъ глаголати. А з ъ е с ми м у д р ъ . Глаголютъ невозможно разумети книжнаго писания. А не радяще приникнути. Како и можемъ разумети что мое и поемое. Аще ли же приникнетъ и обрящетъ елико богъ дастъ. Хощеши ли умети истинно. То учи самъ ученики истинно. Понеже многажды учи­ тель приемаетъ большую пользу от ученикъ истиннаго ради своего учения. Сущее есть человекъ человекомъ учимъ бываетъ а богъ разум даетъ. Сия вящая и древняя мудрость еже самому себе разумети. Что прежде бысть. Грамота ли от ума состроена. Или умъ отъ грамоты состроенъ. Отъ ума грамота состроена. А умъ от грамоты прежде не состроенъ но отъ бога из на­ чала умъ состроенъ. А грамотою собирается памяти ради. Сия книга глаголемая по гречески арифметика а по немецки алгоризма. А по руски цыфирная счетная мудрость. А отъ сея книги философи гречестии изыскали. Без сея мудрости ни единъ фило- софъ ни дохтуръ не может быти. По сей мудрости гости по государевамъ землям тор- гуютъ. И во всяких товарех и в торгах силу знаютъ и всяких весах и в мерах и в зем- номъ веръстании и въ морскомъ течении. И вся глаголы всехъ писменъ. По достоянию их по уме держати и во всемъ подоб- ния грамматическая и оттуда яко же по лествицы пойдеши добре возводящей тя на вы­ соту разума и по малу открыетъ ти ся риторикия и словесница. Потом же всечестнеьь- шая философия явится и выше естественная богословия да возсияетъ в души твоей и союзъ ея на крайний верхъ возведи тя и сице будеши велий богословецъ. И естествосло- вецъ. И возможеши чистое злато от меди отлучити. И в души своей твердо хранити. Дерзай дерзай и еще дерзай. * Андрей Михайлович Полунин родился в 1931 г. в г. Омске. Окончил Новосибирский институт инженеров водного транспорта в 1958 г. Кандидат технических наук, доцент кафедры теоретической механики этого же инсти­ тута. В журнале ^Сибирские огни» публиковался дважды. Живет в Ново­ сибирске,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2