Сибирские огни, 1989, № 5
«волны с ТИХОСТИЮ БРЕГЪ ЦЕЛУЮТЪ»,— «И берег морской целует волна...»; «И ОГРАДЫ СЛАДКУЮ ИСПУЩАЮТЪ ВОНЮ».— «Дурманом сладким веяло, когда цвели сады...»; «УСТАВЛЯЕТЪ ЖЕ РАТОН ОРАЛО. И ВПРЯЗАЕТЪ ВОЛЫ И ПРЕСЕКАЯ БРАЗДЫ НЕ ПОМЫШЛЯЕТЪ НАСТОЯЩЕГО ТРУДА НО ХОТЯЩИМЪ БЫТИ ТЕ ШИТСЯ». — «Едет пахарь с сохой, едет— песню поет,/По плечу молодцу все тяже лое.../ Не боли ты, душа! Отдохни от забот!/ Здравствуй, солнце да утро веселое!» и т. д. Неторопливое чтение строк («Чти чтя!») из XVI века, возможно, позволит читателю приникнуть и проникнуться... «Итак, мы начинаем!» ВРЕМЕНА ГОДА Весна. Сия стихия прообразует. Юность жития человеческаго. Небо светло. Солнце к равноденьствию приближается. Волны с тихостию брегъ целуютъ. Облацы солнца не закрываютъ. Земля, сады прозябати начинаетъ. И древеса процветаютъ и птицы воспе вают. И реки наводняются. Источники тихо текутъ. И ограды сладкую испущаютъ во- ню. И агньцы на зеленой траве скачютъ. Уставляетъ же ратой орало .И впрязаетъ волы и пресекая бразды не помышляет настояьцего труда. Но хотящимъ быти тешится. Тогда огородникъ воскопываетъ и чистить сады и птиче перо услоняетъ и се убо ино свиде тельство известно. И сказуетъ силу времени. Лето. Время се прообразуетъ совершение возраста человеческаго. И сладостно воз духа на камени и сады дышуще. И рыбари во глубину взираютъ. И готовить мрежа. И на камени выспрь седя ловить. Ныне же птица гнездо вязетъ. А другая вселяется. Ова окресть парить и наглашаеть луги. Ныне же возвышаетъ выю конь величавъ. И путу прервавь перетхь по полю и граеть. И по рекамь красуется. Реку обреть куплется. Выю и главу возвышаеть яряся. И гордяся. И всему тогда животну смеятися. Осень. И аще хощеши разумно уведати сицева есть осень. Яко мужу в средину века прискорбну ему и дряхлу. Сумрачно время от дождевныхь облакь и оть неустроения воздуха. Обругана земля и острижена. И своея перьвыя красоты не имущи. Зима. Яко мужь зело старь и лють и зле ярь. Человецы же и скоти во то время ярости стужи ея. И не устроения воздуха. Во храмины бегающе и тамо пребываху. Зве- рие же в пещерахь подь землею скрывахуся. Воистину бы конечная погибель и скончание оть глада житию человеку аще не бы господь богь даль весну и лето на подание пло- довь земныхъ, О ЖИЗНИ ч е л о в е ч е с к о й Яко ж бо море много волнеными зыблении разливаемо и волняшеся. И карабля мятуще иныя же паки потопляюще находящими на нь волнении. Сице же и много мя тежное житие ее. Подобно зрится. Аще кто о телеси не хранить сей и о души не радить. Како можеть очистити душу не очистя тела. Ибо хранение телесное воображение душевнаго спасения. Сей есть ис тинный мудрець иже душу спасеть. Без разсуда не твори ничто же. Не смысля зачиная вещь соборне по всему обни- щаетъ. Самъ себе не могущу разсудити како можеть инех разсудити. Или самь не учень како можеть инех научити. Не другу дружбы не твори. От знаемых избирай друговь. А друговь избирай со- ветниковь. Да будуть ти друзи мнози советницы же твой единь от тысящи. Аще убо десять аще сто леть и аще вяще живемь. И аще бога тество приобрящем аще величество. Аще славо. Аще мудрость. Аще высоту и глубину. И широту поднебес ную приобрящемь смерьти же никако избегнемь по божественному Давиду. Кто есть человекь иже поживеть и не узрит смерти.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY3OTQ2